Vi afrejste som planlagt med SAS fra Kastrup d. 26. september, ankomst til Washington D.C., og herfra videre til Sacramento med United Airlines, samlet rejse tid incl. ventetid i Washington  blev i alt 17 timer, men med 9 timers gevinst p.g.a. tidsforskellen var vi i Sacramento. kl. 20.20, men alligevel godt møre. Vi blev indkvarteret, hos Lis’ søn Sean på Thunderbird Court i Fair Oaks, en af de mange lokaliteter i udkanten af Sacramento. Sean skulle passe sit arbejde de første par dage, så vi var på egen hånd, men ingen problemer i det, da Lis jo er godt kendt i området, efter at have boet der, og drevet forretning, i en periode. Den første dag skulle vi lige komme os over den lange rejse, så det blev kun til en tur i Raley’s, det lokale supermarked. Når man har handlet i et amerikansk supermarked, kan man virkelig se forskellen til de danske supermarkeder. Der er god plads mellem reolerne, pinligt rent, stort vareudbud der præsenteres flot, et meget imødekommende personale. Når man vælger en betjeningskasse, bliver ens vare taget fra kurv eller vogn af kassedamen, og derefter lagt i poser, og hvis man ønsker det, bliver varerene båret ud til bilen. Det oplever man ikke i Danmark, hvor det også kniber noget med rengøring og imødekommende personale, især i discountkæderne. Vi gik en del rundt til de forskellige Mall’s, og turen gik igennem villakvarterne, hvor vi mødte en del ældre borgere der motionerede og luftede deres hunde.

En typisk villavej i kvarteret, og man må sige, at i dette område var der meget velholdt

Om fredagen havde Sean fri, og han kørte os en tur op til et recreation area ved American River, ikke langt fra byen Auburn, som vi så besøgte senere.

Udsigt over området oppe fra en vejbro der fører over kløften

Lokationen er identificeret

Broen over kløften, hvorfra det forrige billede er taget

Lis maser rundt nede i flodsengen

Et skilt oppe på broen, opfordrer eventulle selvmordskandidater til at søge hjælp. Broen er dog også forsynet med et højt hegn der skal gøre det svært folk at springe ud fra broen

Efter at have udforsket området, gik turen ind til Auburn for at få lidt frokost. Auburn er også en tidligere guldgraver by, som man kan se på nedenstående billeder.

Byen har bl.a. denne hæslige betonstatue af en kinesisk guldgraver der gjorde et stort guldfund

Lørdag startede med morgenmad på en lokal restaurant, hvor jeg fik min  favorit morgenmad Eggs Benedict, derefter gik turen til Old Sacramento, hvor der var sort af mennesker, så her følger  lidt billeder fra dagen.

Eggs Benedict, en rigtig nam nam kaloriebombe.

Forretningerne i Old Sac var præget af den tilstundende Halloween

Familieudflugt med veteranbanen, men det var lidt af en fuser

Old Sac.

En af dagene viste Sean os et forskningscenter for fiskeri, hvor man bl.a. leder laksene fra floden op ad fisketrapper til centret, hvor man så fanger laksene og tømmer dem for rogn, og sætter dem ud igen. Æggene klægges i centret, og fiskene går her indtil de er af en størrelse så de kan klare sig.

Der er et mylder når de får lidt foder

Fisketrappen, som om et par uger bliver fyldt med vand, så laksen kan gå op og gyde

Bagefter fik vi en lækker frokost med god udsigt ved Old Folsom

De næste dage skulle Sean passe sit job, så vi vadede selv rundt i nabolaget, og en af dagene fik vi lidt frokost på en mexikansk restaurant, og her kom man virkelig i den rigtige stemning, for den var virkelig flot mexikansk indrettet:

Flot vægmaleri

Man kunne rigtig føle den mexikanske stemning

En af dagene vandrede vi til Fair Oaks, hvor Lis tidligere havde forretning:

Kirkegården i Fair Oaks hvor der går vilde kalkuner og græsser

Byskiltet, og som man kan se indgår der høns i byen, og de er der, og går omkring som det passer dem

Hønsene i Fair Oaks

Den gamle bro over American River

Lis’ gamle forretning, som var lukket, men vi har efterfølgende hørt at der er en ny indehaver på vej

Efter 11 dage hos Sean, kørte han os til SFO, hvor vi havde reserveret 3 dage på hotel Da Vinci Villa, der lå på Van Nesse, ikke langt fra Fishermans Wharf.

På vej til SFO overhalede vi denne helikopter, måske skulle den til flådeuge

Vi var så heldige at der var flådeuge, og lørdag og søndag skulle der være airshow. Vi havde bestemt at vi ville gå til Golden Gate Bridge, hvilket vi gjorde om søndagen, så i det følgende er der billeder fra såvel broen som airshowet, ligesom der i forbindelse med airshowet var en slags messe på et område, her var der ud over flåden, også lokale myndigheder, såsom politi, sherif, vandforsyning og meget mere. Først kommer der en stribe billeder fra airshowet. Her deltog ud over flådens specielle opvisningshold Blue Eagles, også en canadisk enhed samt enheder fra Coast guard og faldskærmsfolk mm:

En canadisk opvisningsgruppe som var fuldt på højde med amerikanerne

Det er de samme canadierne der gir den gas

En enlig ulv fra USAF

Mere airshow, 2 Blue Eagles der viser hvor langsomt de kan flyve

Blue Eagles i aktion og der flyves tæt

Støjen kunne være overvældende

En Boing 747 fra UA der bruges til troppetransporter, virkede helt majestætisk sammenlignet med jagerflyene

En anden gruppe og type fly

Men det skal bare opleves i virkeligheden

En flysimulator på messeområdet

Verdens største grill var også i brug på området

På vej mod Golden Gate

Militære bygninger tæt ved broen

På vej op til broen

Så er vi oppe på broen ved første ankerblok

Jeg gik frem til første pylon, og der var sort af mennesker

Ved Fishermans Wharf kan man se ind i dette arbejdende bageri, og købe brød til ågerpriser

Dagen efter var det mandag, dagen før vi skulle hjem, og da gik vi ikke ret meget, da vi om søndagen regnede ud, at vi havde gået ca. 12. km. Turen hjem gik ikke helt planmæssigt, idet flyet var 3 timer forsinket. Jeg går formentlig ind og retter lidt i siden senere, men indtil videre sker der ikke mere. God fornøjelse.