Den 14. oktober 2015 tog vi sammen med Lis’ datter og barnebarn Nina og Elias, til Gran Canaria på et 8 dages all inclusive ophold i byen Playa del Ingles, et rigtigt turist mekka. Det var et rimeligt stort hotel, ja det var faktisk ret stort, og især aftensmaden kunne godt være lidt af et helvede, nå men vi overlevede da i hvert fald. Turen startede hjemmefra i en taxa kl. 03.30 om natten, idet flyet lettede kl. 06.15, så vi var noget bælgøjede da vi tog hjemmefra. Det havde dog den fordel, at vi var fremme ved hotellet kl. ca. 12.00, og baren var åben og vandet i poolen var lækkert for dem der havde de lyster. Så dag 1 gik med at spise, drikke og være i poolen, og jeg vil straks indrømme, at jeg ikke er den store vandhund, hvilket fik store konsekvenser senere, og historien skal nok blive fortalt. Næste dag gik vi til stranden i en forrygende lækker temperatur på næsten 30 grader.

Badedyr i vandet

Badedyr i vandet, og især Elias havde nogle forrygende dage.

Den del af øen som vi boede i, har en miniørken, og det siges at det er sand fra Sahara der er blæst over, så vi kiggede nærmere på fænomenet.

Ørknen

Elias syntes det var fedt,mens vi andre svedte som svin

Elias syntes det var fedt, mens vi andre svedte som svin

Der var mange mennesker på stranden

Vi havde om torsdagen bestilt en hvalsafari om lørdagen, men den blev aflyst pga dårligt vejr. Så om lørdagen tog vi med lokalbussen til en by der hedder Mogan, da der her skulle være et marked, men godav min bare, vi var dårligt ankommet til byen, før det begyndte at regne, og snart stod det ned i stænger. Vi tog hurtigt en anden lokal bus tilbage, og det blev en rigtig bjergtur, og nogle steder oplevede vi vand der kom styrtende ned fra bjergene, nå, men vi kom da hjem i god behold. Men på marked skulle vi, så om søndagen opsøgte vi et lokalt marked i byen hvor vi boede, og her er et par billeder fra denne “oplevelse”.

Nina og Elias er gået i shoppingmode

Lis overvejer et større køb tror jeg

Lis overvejer et større køb af T-shirts, tror jeg

Billede 020

Tre turister på tur

Ellers brugt vi en masse tid ved poolen og benyttede os af de ting der var tilgængelige, og søndag indtraf katastrofen, da jeg store idiot gik i poolen med mobiltelefon, hvilket den ikke klarede, så jeg opsøgte en inder i et nærliggende forretningsområde, hvor vi et par dage før havde fået god hjælp til en selfiestang. Han prakkede mig en Huawi på, og det er endt med at jeg faktisk er blevet glad for den. Men ærlig talt, hvor dum har man lov at være. Om mandagen tog vi så på hvalsafari, og vi så da lige et par glimt af en enkelt hval. Det værste var, at turbåden rullede temmelig meget, så halvdelen af passagererne blev søsyge og brækkede sig, så det var ret ulækkert.

Besætningen sagde at det var en Finhval vi så i glimt, men det gik så stærkt at det var umuligt at få et billede

Et kig mod Porto Rico fra båden

Han forsøger at tjene lidt lommepenge ved at stille sig op og forestille en statue

Men ellers var det en ren afslapningsferie som desværre gik alt for hurtigt, så snart blev det onsdag d. 21. oktober og vi vendte næsen hjem igen. Lige et billede på falderebet af undertegnede og fruen.